DAGENS MUSIK:

ED HARCOURT
If I came back from the grave for a while, would you could you make a dead man smile?

Från ingenstans dök han upp i mitt huvud idag, Ed Harcourt. Enda sedan pappa gav mig skivan Strangers i julklapp (kan det ha varit 2004?) har jag varit hooked. Få skivor har snurrat så regelbundet i min stereo som den, med avbrott på månader men ett alltid lika glatt återseende därefter. Ändå blev jag lite förundrad när jag helt plötsligt kom att tänka på honom idag, och eftersom lurarna till min ipod har gått sönder hade jag inte möjlighet att lyssna förrän när jag kom hem för drygt en timme sedan. Tillsammans med bror min drack jag en kopp te till tonerna av 'This One's For You' och kände det som om en pusselbit föll på plats inom mig. Att han stod för dagens musik var solklart, och jag satte mig vid datorn för att skriva detta inlägg. Gick in på Google för att se om jag kunde hitta något kul fakta om killen och hajade till ordentligt när jag såg att han idag fyller 30 år. Lite kusligt nästan, det var som om jag kände det på mig. Där byggde vi en bro Ed Harcourt, gratulerar på födelsedagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0