Wayfaring stranger

Som sagt hemkommen från Santorini, Grekland. En semester som kom att bli ungefär exakt så skön, rolig och trevlig som jag föreställt mig. Om inte bättre. Slappa (men varma!) dagar på stranden, långa luncher med grekisk sallad och mythos (ölen ölen i Grekland), en välbehövd siesta och sedan ut på byn på kvällen. Galna greker, rockbarer och körsbärsshots för hela slanten innan kvällen avslutades på balkongen med en bacardi breezer och natt-tick. Och sedan samma procedur om igen dagen därpå. Förutom att jag lyckades slarva bort typ halva min garderob (favvo-hotpantsen, -solglasögonen och -tunikan!) så har det varit en semester av högklass. Idag har jag varit i stan, först fika med Helena, Erik och Anton + vän, och sedan med Clara och HH. Kvällen spenderades hos sistnämnde på det mest opretentiösa vis, med C.S.I och te. Väckte minnen om en svunnen tid, indeed. Imorgon ska jag träffa Sofia, och på kvällen ska jag, hrm, på date? Samma man, samma dilemma. Äh, whatahell. I övrigt så lyssnar jag på Eva Cassidy just nu. Vilken jävla kvinna alltså. Sicken begåvning. Tyvärr dog hon i cancer 1996, vid 33 års ålder. Annars hade hon varit lika gammal som min mamma nu. Fick inte ens vara med om sitt eget stora genombrott. Fascinerande, och hemskt sorglig. Ruggigt bra är hon i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0