CELLULOID HEROES

image71

Sitter och gör sådär härligt mycket saker på en gång, just hemkommen från en väns vernissage. Spelar, bas, äter frukt och kollar på en dokumentär om Greta Garbo på min favoritkanal Viasat History. Vad jag älskar den kvinnan! Så otroligt vacker, och till skillnad från dagens skådisar vars liv ständigt fläks ut i media in i minsta detalj finns det en sådan mystik kring henne. Lite rolig kuriosa är att jag och hon faktiskt är födda på samma dag, samt att hon dog året då jag föddes. När jag var liten brukade min pappa alltid skämta om att det var ödesbestämt att jag skulle bli den nya Greta Garbo. Och vem vet.... Förövrig är jag trött. Natten blev lång, men mysig.

Don't step on Greta Garbo as you walk down the Boulevard,
She looks so weak and fragile that's why she tried to be so hard
But they turned her into a princess
And they sat her on a throne,
But she turned her back on stardom,
Because she wanted to be alone.
-The Kinks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0