KILLING THE BLUES

Visst fasen sitter jag här och är lite kreativ sådär på fredagsmorgonen. Ska snart sticka iväg till skolan, in fact så håller jag på att bli försenad nu. Det jag skulle dela med mig av var iallafall att jag precis tillverkat världens snyggaste tröja. Klassen ska ha vernissage i skolan idag, och lärarna har kommit på den (iallafall i deras ögon) sjukt roliga idén att vi, kulturare som vi är, ska klä ut oss till riktiga kultursnobbar. Visst, helsvart och basker är ju ett säkert kort, men för det första så hittade jag inte min basker, för det andra kände jag för att gå steget längre.. Först sprang jag upp på vinden i jakt på böcker av Nietzsche, Kafka eller någon annan ni-fattar-vilket-spår-jag-är-inne-på-författare (och jag vet  att Nietzsche var filosof och inte författare, men böcker har han ju skrivit). Det gick inget vidare, men jag kom till slut ner med en bok med ryska noveller, röda rummet och bibeln. Helvete, nu måste jag springa. På tishan står det W.W.V.D? - What would Voltaire do? Surprise.

Kommentarer
Postat av: KimJ - Vardag och Design hjälp

Ha en skön fredag! Kram KimJ

2007-11-16 @ 10:09:23
URL: http://kimj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0