PEOPLE GET READY

Hej igen. Sitter på sängen i mitt rum som luktar surt vin och spelar lite gitarr. Är verkligen inte någon duktig gitarrist, men några låtar kan jag, och dem sitter jag och harvar om och om igen. Helgen var grym, med en riktigt lyckat spelning på fredagen, och skitkul klassfest på lördagen. Det var maskerad och jag var Ziggy Stardust. Otippat.

Ska snart ägna mig fullhjärtat åt den låten jag tycker det är allra roligast att spela och sjunga. People Get Ready med Curtis Mayfield and The Impressions. En låt som har gjorts i så otroligt många olika versioner, men som enligt mig är absolut bäst i orginal. Vilken version gillar ni mest?

Lite kuriosa om låten är att den handlar om medborgarrättsrörelsen i USA och beskriver en av alla civil rights-marcher som hölls under 60-talet.

Någon gång ska jag lista mina favoritcovers, för det finns faktiskt några jag gillar, även om jag för det mesta är dryg och emot. Men det blir inte nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0