TELL NO ONE ABOUT TONIGHT


image94
Det är helg, och gårkvällen var grym! Började med att ha ett långt samtal via telefon med en vän jag inte träffat på alldeles för länge. Insåg verkligen hur mycket jag har saknat honom. Sedan stack jag på förfest hos en klasskompis, drog en snabb sväng förbi en annan fest och hamnade till sist på Beckmans där jag dansade med både random och orandom människor som om det inte fanns någon morgondag. Snubblade hem vid fyrasnåret och somnade med ett leende på läpparna.

image93
Shopping-eufori! Har spenderat hela dagen på stan, först var jag och klippte mig och sedan inhandlades både vinterskor, en pälsmössa, en klänning och lite annat skoj. Få saker är bättre än att komma hem med flera kassar fyllda med användbara men festliga plagg, som man riktigt längtar efter att få sätta på sig.

image95
Något annat som inhandlades idag var nytt chai-te, då det känns som mitt gamla har blivit helt smaklöst. Detta luktar extra gott, och jag planerar att njuta av en kopp så fort jag är klar här.

image97
Är lite småförkyld, vilket är trist en dag då man borde vara på topp. En del av mig vill sitta inne och mysa ikväll, medan en annan törstar efter fest och äventyr. Vilken som vinner återstår att se, men min erfarenhet talar för att det kommer bli den andra.

image84
Är lite småsur på en kompis, ett ragg och min lillebror. Ibland förstår jag mig inte på vissa människor.

image98
I och med att jag köpte nya vinterskor idag (som jag älskar) är jag nu tvungen att strosa runt med dem här hemma för att de ska forma sig. Jag vill ju bara ut och visa upp dem på en gång, men jag vet att det är omöjligt om jag vill ha några tår att visa upp i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0