MY FRIEND JACK

Jag skulle så gärna vilja ha världens schysstaste blogg. Jag har värsta bilden av exakt hur den skulle se ut, och vad den skulle innehålla. En livsstilsblogg med den perfekta mixen av bra musik, schyssta fester, böcker, film och lite mode, samt en del sköna anekdoter och tankar från mig (för i min fantasi-blogg-värld uppskattar alla självklart min långsökta humor). Vad är det då som hindrar mig? Grym musik pysslar och lyssnar jag på för jämnan, och roliga fester och bra böcker har jag inte heller direkt brist på. Samma sak gäller för skruvade tankekedjor och dålig humor. Det enda som egentligen saknas är tiden, och ofta även motivationen. Egentligen har jag ju inte ens försökt. Äh, nu ska jag sluta svamla och berätta lite om..... ja, det blir väl en harang om helgens festligheter iallafall.

På fredagen var jag hemma hos en kompis i Sickla och drack vin och lyssnade på musik med en samling pretto musiker i sina mid-20's. Meningen var att vi skulle dra ut, men vi hade så trevligt att vi sköt upp det ända till en av grannarna stormade in i lägenheten iförd morgonrock och tofflor och skrek att vi var tvugna att vara tysta. Då tog vi en taxi till Debaser och dansade till stängning. Lördagen spenderades i loungens tecken, med goda vänner och Skins. Söndagen såg väl ungefär likadan ut, bara folket var utbytt. En kul&najs helg med andra ord. Idag var en sådan där helt vanlig skoldag som jag knappast kommer minnas om ett år eller ens fram till helgen. Dock var idag dagen då jag upptäckte the hotness hos en kille i min klass. Antagligen 'the hotness' enbart ett fantasifoster, som en produkt av att gå i en klass med fem killar, varav två är två av mina bästa killkompisar, men man vet ju aldrig. Kommer garanterat catcha upp på det här. Förövrigt så gick det bra att repa idag. Nu blir det Skins och The Hives. Shazam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0