I WISH I WAS IN NEW ORLEANS

scar
Sitter och äter färgämnesförpestade marsmallows och skriver om Stockholms blodbad. Lyssnar dessutom på Scarlett Johansson debutskiva Anywhere I Lay My Head som jag tror släpps idag faktiskt. Jag fick den av min bror som praoade på ett skivbolag redan för ett par veckor sedan. Och jag älskar den. Det är mäktigt, melodiskt och magiskt. Tom Waits mästerliga låtar i kombination med Scarletts fulfina röst och darrig klaviatur skapar stämmningbilder som inga andra, och då och då hörs glimtar av såväl David Bowie som Nick Zinner (Yeah Yeah Yeah's) ljuva stämmor.
Detta är, i all sin bräcklighet, årets hittils starkaste skrivsläpp.

Kommentarer
Postat av: Rana

åh jag vet inte, känner mig kluven. det känns inte äkta, enbart av den dumma anledningen (som egentligen inte är så dum lika mkt som sann) att hon trots allt är skådespelare och vid det här laget är jag trött på kändisar som vill leka entreprenörer. men okej, jag har bara hört en enda låt.. och den i all sin hast så jag ska ge henne en chans till.

2008-05-21 @ 22:54:40
URL: http://jagochkarl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0